14.01.2009

Peki Hürriyet kime küfür etti?


Frings: Hakem bana küfür etti


Antalya'da düzenlenen TRT Radyospor Cup üçüncülük mücadelesinde Alman ekibi Werder Bremen ile karşı karşıya gelen Galatasaray, maçtan 4-1'lik galibiyetle ayrılırken, Alman oyuncu Torsten Frings, Alman medyasına şok açıklamalarda bulundu.

Maçın 83. dakikasında Maçın Türk hakemi Burak Astar tarafından oyundan ihraç edilen Frings, Bild Gazetesi'nde yer alan açıklamasında; "Hakem bana 3 defa 'f... you' dedi. Türk takım arkadaşım Mesut'a, hakemi uyarmasını söyledim ama hakem küfür etmeye devam etti. Ben de kırmızı kart gördükten sonra ona küfür ettim" diye konuştu.
http://www.hurriyet.com.tr/....sp?gid=229

Haberin orjinali de burda aha:
http://www.bild.de/....saray-istanbul.html

Almancam yok, ama Hürriyet bile böylesine bir çeviri yaptırıp yayınlayabiliryorsa ben çoktan yayınlarım. Doğruysa da en azından Hürriyet'e kapak olur. Bir kaç farklı kişiden teyyit ettirdiğime göre, haberin aslı Hürriyet'in yaptığı çevirinin tam tersi. Küfürü eden Frings. Kart gören yine Frings...

İyi bir program vasıtasıyla yaptığım çeviri:

Referee Burak Astar: "He offended me repeatedly. Three times, he said fuck you to me. I let told him over Özil that he should stop with it. But he did it again. There, I had to show him red. “

Schiedsrichter Burak Astar: „Er hat mich wiederholt beleidigt. Dreimal hat er ,fuck you’ zu mir gesagt. Ich habe ihm über Özil ausrichten lassen, dass er damit aufhören soll. Aber er hat es noch mal getan. Da musste ich ihm Rot zeigen.“

Hakem Burak Astar'dan alıntı: " O bana tekrar tekrar küfür etti. Üç kere bana "fuck you" dedi. Özil üzerinden ona bir daha tekrarlamamasını söyledim ama o yine de tekrarladı. Ben de ona mecburen kırmızı göstermek zorunda kaldım.


Peki bu durumda Hürriyet kime küfretmiş oldu şimdi? Suçsuz Hakem Burak Astar'a mı? Yoksa hazırlık kampı için Türkiye'ye gelen Alman takımına maçta küfür eden Türkler imajına mağruz kalan spor camiasına mı?

Bravo...

istihbarat: ek$i/kendi kalesine gol atan kaleci
almanca çeviri: trforumuz.biz/emre

1 yorum:

xxemre007 dedi ki...

Schiedsrichter Burak Astar: „Er hat mich wiederholt beleidigt. Dreimal hat er ,fuck you’ zu mir gesagt. Ich habe ihm über Özil ausrichten lassen, dass er damit aufhören soll. Aber er hat es noch mal getan. Da musste ich ihm Rot zeigen.“


Yukaridaki yaziyi tam olarak cevirelim.

Hakem Burak Astar'dan alinti " O bana tekrar tekrar küfür etti. Üc kere bana ,fuck you' dedi. Özil üzerinden ona bir daha tekrarlamamasini söyledim ama o yinede tekrarladi. Bende ona mecburen kirmizi göstermek zorunda kaldim.


Not: Bir ceviri ancak bu kadar saptirabilabilir. Bild gazetesindeki demeci ceviren ve bunu yayinlayan Hürriyet'i kiniyorum.

Bu haberi burada okuyunca sok oldum gercekten.
Bilgilendirme icin tesekkürler..