14.07.2009

Komutan Logar ve Cassio Lincoln



Filmi en son izleyenlerdenim. Cem Yılmaz'ı seven birisi olarak filmi beğendiğimi söyleyebilirim. Ama Cem Yılmaz'ı ve daha önce yaptığı işleri seviyor olmam, objektif olmama engelse orasına da karışmam. Çıksın yapsın o zaman başkaları da, izleyelim. Bir şeyi eleştirirken kuru kuru, öküzlemesine eleştirmek kadar komik bir şey yoktur. Beğenilmeyi eleştirilmeyi kendisi de seviyor Cem Yılmaz. Hatta diyor ya gösterinin birisinde, "hiç kimseye zorla bir şeyi sevdiremezsin, hele filmi hiç. Adam ışık der ses der, şunu beğenmedim bunu beğenmedim der bir bahane bulur." Bulur gerçekten de, milyon dolarlık proje bile olsa eleştiren kişinin umrunda değildir. Diyor ya hani, "Böyle uzaylı olur mu?" yada "Hamam filmini izledim ama Türk neden alttaydı?" bakış açısı çok önemli işte...

Arog ve Gora tamamen bilim-kuguya dayalı, en son teknoloji ile trilyonlar harcanmış projeler değil. Sanayide yapılma uçan daireyle uzaya, uzaylıya farklı bir bakış, Türk milletinin karakteristik özelliklerinin teknolojiyle, uzaylıyla sentezi. Her iki filmi de beğenmenin basit yöntemlerinden birisi, acaba o sahnede ben olsam aynı şeyi söyler miyidim? aynı tepkiyi verir miydim? gibi yaklaşmaktır. Gerçekten de bazı sahneler var ki ahaha, ben olsam ben de aynı repliği kullanırdım diyor insan. Yada harbiden ya çok doğru nasıl gelmiş aklına, vay yavşak vay... diyor insan. Kendi tabiri ile beğenilme bir yerden sonra küfre kadar gidebiliyor, biz bu kadarla yetinelim.





İşte nerden aklına geldi yahu dediğim sahnelerden birisi. Aylar önce "Mahalle Maçıları" adı altında yazdığımız yazıda maçın ilk kurallarından birisidir bu hareket. Postun tarihi biraz ileri ama, ojianli ilk olarak galatasaraysozluk'de yayınlanmıştı. Sonra çıkıp demeyin yani filmle post yakın tarihler diye. :)

Mahalle maçlarında bizim yanımızada bozuk para bulunmazdı. Ya gerçekten paramız olmadığından, yada düşmesin diye yanımıza almadığımızdan. İşte bu yüzden top-kale seçimini belirleyecek olan para atışı yerine yaş mı kuru mu atışı yapılırdı. "Taşa tükürme" diye de tabir edilen bu olay meğersem bir milyon yıldır varmış.




Rıdvan Dilmen'in efsane repliği ise maçın ve filmin son saniyelerinde güldürüyor. Arif'in yerden 5 metre yükselip de o mesafeden yaptığı yarım vole tarzı vuruşu kaçırması beklenemezdi zaten.

Filmden en çok sevdiğim sahnelerden birisi de Komutan Logar'ın Arif ile yer değiştirdiği son sahne. Komutan Logar'ın bir milyon yıl öncesine gidişi ve artık paralel evrende yaşayacak olması. Gerçi çok falza da yaşadığı söylenemez ama olsun. En azından orada olduğu bilmek sevindirici. Peki neden mi seviyorum bu sahneyi? Komutan Logar'ı Cassio Lincoln'e benzettiğim için olabilir mi acaba?

Uzun zamandır Lincoln ile ilgili yazmayı düşünüyordum, kısmet Arog'u izledikten sonra yazmakmış. Git dostum, ne olursun git, kendinen nefret ettirmeden git... Çok sevdik ulan seni suç mu? Yapmadık kapris, etmedik hata bırakmadın ama yine de savunduk seni hep. Geldiğin sezon oynadığın bir kaç maç ile gönüllerimizde taht kurdun önce. Sonra devre arasında koydun gittin, gelir dedik. Biz onu sevdik, bize dönecek tekrar dedik. İkinci yarısında yattın resmen koca sezonun, olsun dedik; ilk senesi daha, alışacak yine coşturacak bizi dedik. Çok da yanılmadık aslında, bu sezonun başında yine gönüllerimiz fethettin. Yaptığın asistlerle attığın gollerle ilk yarının en başarılı futbolcusu oldun. Ta ki Efsane Kaptan Bülent gelinceye kadar. Aslında ben Bülent hakkında da hiç yorum yapmadım. Sadece ilk geldiği maç ertesinde durun bakalım bu ilk Avrupa sınavı, devamı da var, hem bir de ligde görelim demekle yetindim. En iyi sini yaptığıma inanıyorum. Bende yeri ayrıdır Bülent'in. Ne kızabilirim ona, ne de eleştirebilirim acımasızca. O yüzden Bülent ile ilgili duygularımı bastırmayı tercih ediyorum, iyisiyle kötüsüyle...

Ama Lincoln öyle değil işte. Hani bazı kızlar vardır, peşinden koşturur sizi. Önce aşık eder kendine, sonra kaçıp gider. Gelir kapris yapar, gider naz yapar. Ele avuca sığmaz bir türlü. Arkadaşlarınız ne kadar nasihat etse de, ne diller dökse de, aşık olmuşsunuzdur bir kere. Seversiniz, hatalarını görmezden gelirsiniz. Lincoln de böyle bir kızdır işte. gözü kara sevilen, her yaptığına göz yumulan. Olayın patlak verdiği nokta Bülent ile olan tartışmalarıydı. Lincoln orada oyundan alınmalı mıydı, kalmalı mıydı orası ayrı konu. Ama oyundan çıktıktan sonra o kadar tepki vermenin de lüzumu yoktu. Hele yönetim-futbolcu-teknik direktör arasında yaşanacak olan bir krize yol açmanın bir tarifi ve telafisi olamaz. Zaten bu olaylar zinciri değil miydi bizi bu sene şampiyonluktan koparan? Biz kadar avantajlı ve güçlü bir ekip daha var mıydı ki?

Kızgınız sana Cassio beyimiz. Bu taraftar yine de unuturdu yaptıklarını. Rijkaarda bağrına basardı belki gelseydin. Ama artık çok geç. Biliyorum ki o bonservisi karşılayabilecek bir kulüp bulamayacaksın. Çünkü ederin gerçekten o para değil. Bakma sen o paranın verildiğine. Dedik ya Komutan Logar'a benzettim seni ben bir kere. Sen bize en ihtiyacımız olan zamanda geldin. Bir amiral, bir kahraman, bir kurtarıcı olarak gördük seni. O kadar sevdik ki, Alex&Lincoln mukayeselerinde gözü kapalı seni savunduk. Alex'in Fenerbahçe'ye olan katkısı kadar katkın olmasa da, seni birinci ilan ettik hep. Hatta abartıp seni Hagi ile karşılaştırma cürretinde bulunanlar bile çıktı, gerçi biz onlara hadi ordan dedik ama olsun. Bunu bile düşünenler oldu, o derece sevdik seni.

Arif'e son dakikada hızır gibi yetişen, Gora'ya gitmesi için son şansını sunan Logar gibi sevdik. Arif ka-fa 1500'ü satmıştı ilerisini düşünmeden. Ceku'su da Gora'da doğum yapmayı isteyince, hurdacıya sattığını söyleyemedi kızcağıza. Biz de Hagi'nin yokluğunda sana sarılmayı düşündük. Yeni bir Hagi olur mu dedik sessiz sessiz. Ama bırak Hagi'yi, onun çalınan cep telefonu kadar değerin kalmadı gözümüzde.

İşte bu yüzden istiyorum ki, Logar'ın son sahnede 1.000.000 yıl öncesine gönderildiği gibi sen de git oraya, orda kal. Gelme bir daha...

Git kendinden nefret ettirmeden, n'olur..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!