27.01.2010

Kapıyı kilitleyip elle tekrar kontrol eden esnaf


Muhtemelen bir sonraki hareketi arabanın kapısını kilitledikten sonra onu da ikinci kez kontrol etmek olan esnaftır bu.

Sanırım yaygın bir esnaf psikolojisi bu. Tanıdığım ne kadar esnaf varsa daha kapının önündeyken defalarca kontrol ederler elleriyle. Kilitler kapıyı, kepengini indirir bazısı, sonra kapının kolunu sıkıca kavrayarak ileri geri ittirmeye başlar kapıyı. Yahu kapıda zaten iki tane bilyeli kilit bir de asma kilit var. Neyini kontrol ediyorsun hala anlamıyorum ki. Gücünü mü deniyorsun kapıda, alüminyum doğrama kafana göçecek bir gün haberin yok. Arabanın kapısını kumanda ile kilitledikten sonra kontrol etmeni anlıyorum haydi. Belki yanlış tuşa bastın emin olmak istedin. Yada arabanın kapısı merkezi kilit değil belki birisini açık unuttum kapıların diye kontrol ediyorsundur; ona da eyvallah. Ama n'olur şu dükkânın kapısına ilişme artık.

Var bir tane böyle obsesif arkadaşım, dükkandan çıkmamız resmen seremoniye dönüyor:

- Kasayı topla
- Gün sonu raporlarını al
- Çöp torbasını değiştir
- Vitrini topla
- Işıkları kapat
- Dur bi aşağı kata bakıyım tuvaletin musluğu açıktır belki
- Kasayı kilitle
- Ya aşağıdaki küllüğü boşalttın mı sen? Ben bi bakıp geliyorum hemen
- Çöpü dışarı at
- Alarmı aç
- Kapıyı kilitle
- Kepengi indir
- Kepengi kaldır
- Kapıyı aç
- Olum ısıtıcıyı çekmedim fişten bi baksana
- Isıtıcıyı fişten çek
- Kapıyı kilitle
- Kepengi indir
- Asma kilidi tak
- Kapının kilidini elle ve gözle yokla (bu kısmı askerden hatırlayabilirsiniz)
- Ya bi dakka ya, tabelanın ışığı kapalı kalmış...
- Kepengi kald...

yav bi siktir git hadi...

Hiç yorum yok: