17.04.2009

Asla Bagaj Kaybetmeyin


Bagaj; Türk Hava Yolları tarafından bulunamayandır. O yüzden asla kaybetmeyin.

04 ağustos 2008 tarihinde TK-255 ve devamında TK-1153 sefer sayılı uçaklar için bagajımı verdim. Havalimanına indiğimde bagajımın bir tanesi yoktu. Gerekli tutanakları tutturdum. Daha sonra bitmek bilmeyen 444 0 849 nolu telefon ile maceram başladı. İşim gereği yanımda getirdiğim ve yaklaşık 4.500 TL değerindeki malzemelerim de bagajım ile birlikte sırra kadem bastı.

444 0 849 nolu telefonda kayıp bagaj konusunda bana yardımcı olmaya çalışan hanımefendi, benden bagajın içeriğinde bulunan eşyaların listesi ve yaklaşık değerlerini istedi. Bununla birlikte, bagaj fişi, bilet fotokopisi gibi beraberindeki evrakları mail ile yollamam gerektiğini, ilgili dosyanın en kısa sürede açılacağını ve en geç 15 gün içerisinde bana tekrar döneceklerini söyledi.

Tam 20 gün haber gelmedi, ne telefon ne mail. Sonra tekrar aradım. Yine aynı saçma cevaplar veriliyordu. Hiç bir yerde bilgisi olmamasına rağmen genel müdürlükten bir telefon buldum. Karşıma çıkan kişiye şikayetim olduğunu ve kayıp bagaj biriminden daha üst bir makama şikayetimi bildireceğimi söyledim. Sonunda yetkili bir hanımefendiye bağlandım. Sorunumu dinledi ve o an için çok yoğun olduğunu, 30 dakika içerisinde beni arayacağını söyledi. Ben hemen itiraz ettim tabi; aramazsınız biliyorum diye, yeminler ederek telefonu kapattı. Neyse 1 saat kadar sonra beni aradı ve dosyanın halen açılmadığından bahsetti. Mailleri tekrar istedi. Sineye çekip yolladım mailleri tekrardan. Aradan yine uzun bir süre geçti, yaklaşık 2 ay. Yine ses yok. Ben tabi zaman zaman internet sitelerindeki ekrandan ve 444 0 849 nolu telefondan bagajın ya da ödemenin durumunu soruyorum. Ne bagaj bulunuyor, ne de sigorta kapsamındaki ödemeden bir haber çıkıyor. Kaç kez aradım bilmiyorum ama yurt dışından aradığım için bu lanet numarayı; sanırım en az 200 Euro kadar fatura ödemişliğim vardır.

4 aylık izin sürem gelince tekrar Türkiye’ye döndüm. Dönüşte yine peşine düştüm. Ve nihayet bir tanıdık vasıtasıyla ulaştığım bir yetkili ekrandan durumuna göz attı dosyanın. Sigortanın bana "280 dolar $" ödeyeceğine dair talimatın çıktısını verdi. Evet; bunca kaybımın karşılığı tam ikiyüzseksen Amerikan doları. Hesapladım; sigorta için verilen kilo karşılığı ödenen tablosuna bile uymuyor. Çok daha aşağısında bir rakam teklif ettiler. Daha önce söylenene göre; itiraz hakkım varmışmış... Ama tabi illallah dedirttikleri için en azından 280 doları alayım diye düşündüm ve 20 gün sonra dönüşte o parayı verecekler bana. Tabi o zamana kadar başına bir iş gelmezse ve bagajın bir yenisini daha kaybetmezsem...

İki elim yakasında bu adamların, sistemleri çok kötü olduğu gibi, yetkilileri de bir o kadar vurdumduymaz. Nasıl beceririm bilmiyorum ama THY'nı zarara uğratmak için elimden geleni yapacağım. Mutlaka bir fırsat çıkar karşıma...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Allah belalarını versin