14.04.2009

Acemi blogger'ın günlüğü


Sıfır html bilgisi ile başlanınca mutlaka bir yerlerde bir hata oluyor. Daha önce de bahsetmiştim. Madem çeşitli yerlerde bir şeyler yazıyorum; bari bir araya toplayım da ne yazmışım onu bari biliyim mantığıyla başladım bu sayfaya. Sonra da daha bir özen göstermeye başladım zaman içinde. İyi kötü takip ediliyor olmanın verdiği gazla kendime hazır bir şablondan yola çıkarak bir görünüm oluşturdum blogda. 2-3 farklı şablonun html kodlarını deneme yanılma yoluyla birleştirerek ortaya böyle bir şey çıkardım.

En sevdiğim yanı menü görünümlü "label-etiketler" olayı. En üste yerleştirdiğim butonlar, blog içerisinde konuları ayrıştıran bir menü havasında. Ama yukarıda resmi görülen durumdan müzdaribim biraz.

Farklı tarayıcılarda farklı sonuçlar çıkıyor. Özellikle konu başlıklarında görülen tarih kısmı kimisinde karma karışık. Çözümü elbette html kodlarında mevcuttur. Ama dediğim gibi, bilmeyince olmuyor. En ideal görünüm Google Chrome ve Safari'de. En çok kullandığım vazgeçilmez tarayıcım Firefox ise tarih kısmını biraz sola dayalı gösteriyor ve başlıklarda görünmesi gereken gif resmi yok. Internet Explorer ise akıllara zarar zaten. Üst kısımla bir birine tamamen girmiş durumda.

Aşağıda şablondan aldığım html kodları var. Muhtemelen buradaki değerleri değiştirmek suretiyle düzelecek. Ama deneme yanılma yöntemi ile bir sonuca ulaşamadım. Buraya gelip giderken dikkatini çeken olmuştur elbet. Bir fikir veren olursa en kısa zamanda değiştirmek farz oldu. En azından daha düzgün bir görünüm için. Yardım edebilecek kişiye şimdiden en derin şükranlarımı sunarım...

Kurcalanması gereken html kodu aynen aşağıdaki gibidir;

.titulo .post {
clear:none;
padding-top:20px;
}

.post-title, .post-title a {
width: 680px;
margin: 0 auto !important;
color: $colortituloentrada;
}

.post-body {
padding-top:20px;
}

.post-body blockquote {
background: #f2f8fb;
border-right: 2px solid #dbeff6;
border-bottom: 2px solid #dbeff6;
padding: 8px;
}

.date-header {
float: right;
background: url(http://img297.imageshack.us/img297/4121/postdatedi4.gif) no-repeat left center;
color:$colorfecha;
font:bold 11px "trebuchet MS", "Lucida Sans Unicode", Georgia;
padding: 15px;
padding-left: 48px;
}

.post-footer {
padding: 20px 15px;
height: 15px;
color: #3e98ad;
font: bold 12px "Trebuchet MS", "Tahoma", sans-serif;
}

1 yorum:

Yağız Gönüler dedi ki...

bir yazılımcı olarak bu browser sorununa tez zamanda çözüm oluşturacak bi program yazmak gerek.