8.02.2010

Sınıfta askılığın hemen altında oturmak

Avantajın kralıdır. Kimin cebine hangi kopyayı koyduğunuzu hatırlarsanız süper keyiflidir. Hatta bunun bile yöntemini bulmuştum. Sene 97 lise son sınıf. Coğrafya dersinden yazılı var. Kadın o kadar manyak bir sınav sistemine sahipti ki; resimlerin altında dip not olur ya, hani falanca akarsuyun resminin altında kitaptaki konuda geçmeyen sikindirik bir detay olur, onu bile sormuştu şerefsizim.

Neyse efendim ben bir gece önceden hazırlanmış olan kopyaları itinayla ceplere yerleştirirken bir yandan da tahta masama siyah kurşun kalemle hangi kopyanın nerede oluğunun indeksini yazdım. Bu sayede elimi attığım yerden istediğim kopyayı çıkarabilecektim.

Seda’nın montu: akarsular
Erman’ın montu: platolar vs.

Bir hışımla giriştim ben yazılıya, sorular birer birer çözülürken bir yandan da dikkat çekmemeye çalışıyordum. Buradan ismini verip rencide etmek istemediğim, ön sırada oturan kız arkadaşım biraz fazla gürültülü çevirmiş olacak ki tombik kucağında tuttuğu kitabın sayfalarını, hoca birden bizim olduğumuz yöne doğru geldi. Biraz bakındı, bir şey göremedi önce. Sonra ön sıradaki tombik kız arkadaşımın bütün derslerinin 90 üzeri olmasından kaynaklanmış olacak ki, direkt olarak benim kâğıdıma çevirdi o pörtlek gözlerini. Baktı benim kâğıt dolmuş taşmış:

- Kopya mı çektin sen?
+ Yok hocam ne münasebet..
- Kalk.
+ Olur.

Eğildi, sıranın altından klasörümü çekip çıkardı. Hani şu dershanelerin verdiği kartondan olanlardan. İçinden coğrafya kitabını eline aldı:

- Ne bu?
+ Kitaaaapp...
- Ne işi var burada?
+ Hocam nereme koyacaktım ki?
- Yok kesin kopya çektin, baksana kağıdına, tembel..
+ Hocam herkesin klasörü sıranın altında, herkeste var aynı kitap...
- Tamam o zaman madem kopya çekmedin, gel öğretmen masasına otur.
+ Olur..

Neyse efendim ben kağıdın %99 aynısını tekrardan yazdım, zaten aklımda kalmış hepsi. Kağıt 100 puanlık oldu resmen. Ama şirret kadın, yer mi..

- Nasıl yaptın bilmiyorum ama, kesin kopya çektin.
+ Hocam ayıp oluyor aynısını yazdım bak.
- Olsun.
+ Hocam bilmesem yazabilir miyim hiç?
- Tamam sus.
+ Olur.
- Yazılına ellemeyeceğim, ama sözlün sıfır.
+ olur.

Sonuç: geçtim...

1 yorum:

mehmetkholl dedi ki...

bu tür hocaların biyerden kaşıntıları oluyo ama genelde kapağı yiyenler kendileri oluyo