25.01.2011

BİFA Bisküvi pazarında üçüncülüğe oynuyor

Türkiye’nin en eski ve en köklü gıda firmalarından biri olan ve bisküvi pazarında üçüncülüğe oynayan BİFA, 7 Aralık 2010 Salı günü Çırağan Sarayı’nda düzenlenen toplantıda 2010 değerlendirmesini yaptı ve 2011 hedeflerini açıkladı. Bisküvi pazarında 49 yılı geride bırakan BİFA, kurumsallığa geçişte büyük adımlar atarak; yurtiçine 25 milyon Dolar, yurtiçi iştiraklerine 3 milyon Dolar, yurtdışına 12 milyon Dolar olmak üzere toplamda 40 milyon Dolar yatırım yaptı

Toplantının açılış konuşmasını yapan BİFA Genel Müdürü Yardımcısı Rıfat Ersoyu, Dünyadaki toplam Bisküvi ve Çikolata pazarının toplam 137.8 Milyar $, Türkiye Bisküvi ve Çikolata Pazarının 2.6 Milyar $ olduğunu, bu veriler doğrultusunda Türkiye’nin Dünya Bisküvi ve Çikolata tüketimi içerisindeki payının % 1.87’ye tekabül ettiğini belirtti. Ersoyu, “Amerika’da kişi başına düşen bisküvi tüketimi yıllık 7,8 kg, Avrupa’da 8,4 kg iken ülkemizde kişi başı bisküvi tüketimi 3,8 kg’dır. Bu rakam çikolataya geldiğinde aradaki fark daha da büyümektedir. Şöyleki Avrupa ülkelerinde kişi başı tüketim 6,3 kg iken Türkiye’de yıllık çikolata tüketimi 1,5 kg’a kadar düşmektedir. Türkiye’deki genç popülasyondan dolayı bisküvi ve çikolata tüketim rakamlarının hızla büyüyeceğini öngörmekteyiz” dedi.

BİFA, genç nüfusun talepleri doğrultusunda pazar dinamiklerine uygun olarak hazırlanan yeni stratejik pazarlama planı ile 2009 yılında logonun daha genç ve dinamik hale getirilebilmesi için çalışmalar başlatmış, bir yıllık çalışma sonunda logo değişimi tamamlanmıştır. 2011 yılında yoğun bir reklam kampanyası yürüteceklerini söyleyen Rıfat Ersoyu, öncelikle kurumsal reklam filmin yayınlanması arkasından yeni ürünlerin de reklam flimlerinin lansmanlarının yapılacağını belirtti. İlk kurumsal reklam filminin Çağan Irmak’ın çektiğini belirtirken diğer reklam filmlerinde de yine Çağan Irmak ile çalışmayı düşündüklerini ifade etti.

2011 Hedefi: 400 milyon TL ciro
Toplantıda, Rıfat Ersoyu’nun konuşmasından sonra sözü alan BİFA Genel Müdürü Mustafa Pınarbaşı tarafından yapılan açıklamaya göre, BİFA’nın yurtiçi, Bisküvi ve Çikolata cirosu 220 Milyon TL ve grubun 2010 yılı toplam cirosu 317 Milyon TL olarak açıklandı. Grup olarak, önümüzdeki yıl 400 milyon TL ciro hedeflediklerini açıklayan Pınarbaşı, yurtdışındaki yeni yatırımlarla birlikte orta vadede 750 Milyon TL’lik ciro hedeflediklerini belirtti.

Mustafa Pınarbaşı, topluluk genelinde gerçekleşen ihracat ve diğer döviz gelirlerinin tutarının 2010 yılında 45 milyon TL olduğunu ve toplamda 81 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini kaydetti. Pınarbaşı, başta Ortadoğu olmak üzere Irak, Cezayir, Yemen, Suudi Arabistan, Filistin ve Bulgaristan gibi birçok ülkeye ürün ihraç ettiklerini sözlerine ekledi.

Sadece iki ürün çeşidiyle, günlük 3 ton kapasitesi ve 15 kişi ile üretime başlayan BİFA, bugün 300 kişisi beyaz yaka, 2 bin 834 kişisi mavi yaka olmak üzere toplamda 3 bin 134 kişiye varan çalışanı istihdam ediyor. Yeni yapılanma dönemiyle birlikte bütün grup şirketlerinde orta vade de, 6 Bin kişi direk, 4 Bin kişi dolaylı olmak üzere toplam 10.000 kişilik istihdam planlanıyor.

İstanbul Sanayi Odası (İSO) tarafından belirlenen en büyük 500 sanayi firması listesinde 2009'da 89 basamak atlayarak, 279’uncu sıraya yükseldiklerini söyleyen Mustafa Pınarbaşı "BİFA olarak, önemli bir başarıya imza attık. Yeniden yapılanma sürecinde yatırım yapmaya devam edeceğiz. Kurumsallaşma yolunda daha çok işimiz var" dedi.

BİFA Yönetim Kurulu Başkanı Necati Babaoğlu ise şirketin Türkiye’deki belli başlı üretici firmalarından biri olmanın yanı sıra BİFA’yı uluslararası bir marka konumuna taşımayı arzu ettiklerini belirtti. BİFA’nın kurulduğu günden bu yana, Türkiye’nin ekonomik kalkınmasına katkıda bulunmanın yanı sıra toplumsal gelişmeye yönelik birçok sosyal sorumluluk projesine imza atan öncü bir firma olduklarını belirten Necati Babaoğlu eğitime, çevreye ve spora yatırım yaptıklarını söyledi. Babaoğlu, 3 ilköğretim okulunda, “Her Okula Bir Okuma Köşesi” kampanyası ile 250 okula kitaplık çalışmasına, “Her Köye Bir Yeşil Alan” kampanyası ile toplamda 2 Milyon m2’ik dikim alanına, okullarda yaz kampları açılarak spor eğitimine destek verdiklerinin altını çizdi.

Çağan Irmak’ın BİFA’nın kurucusu Yılmaz Babaoğlu’nun hayat felsefesinden etkilenerek yönetmenlik koltuğuna oturarak çektiği “Senin Tadın Senin Hikayen” reklam filminin de gösterildiği toplantıda Yılmaz Babaoğlu’da BİFA Markasının duygusal yolculuğunu anlattı. BİFA’yı kurduğundan itibaren çalışanları ile büyük bir aile olduğunu belirten Yılmaz Babaoğlu, büyüme yolunda iş arkadaşlarının hep yanında olduğunu ve onların desteği ile bu zamanlara geldiklerini söyledi.

Haber: DHA

Hiç yorum yok: